Dave Seaman
2009.01.13. 15:34

Dave Seaman
1970-ben, Leedsben ltta meg a napvilgot. Fiatalon figyeltek fel a kissrcra aki mr 12 ves korba a lemezjtszk mg llt - igaz, hogy csak 1 bartja szletsnapi bulijn - , lehetsget adtak neki, hogy rszt vegyen a New York-i New Music Seminaron – az akkoriban vezet zenei konferencin. A DMC fejesei hiba csorogtak a vros legmenbb klubjnak bejrata eltt bebocstsra vrva, amikor megjelent a szemtelen tindzser, aki korbban sszehaverkodott a kidobval, s bevezette ket a szrakozhelyre az tkokat szr, kinnrekedt klubberek hmplyg tmegn keresztl. Annyira lenygzte a fnkket eme cselekedete, hogy felajnlottak neki egy szerkeszti llst sajt house orientlt lapjuknl, a Mixmagnl. Amellett, hogy megalapozta a magazin mai napig tretlen hrnevt, Dave okosan sajt DJ karrierjnek ugrdeszkjaknt is felhasznlta a Mixmaget. gy amikor az jsg fotsa klubot nyitott Shelley’s nven, Dave Seaman azon kapta magt, hogy Sasha eltt warm-upol. A Shelley’s elg hamar befutott a ’90-es vek brit klubvilgban, s Seaman sem szgyenkezhetett, ha a karrierjrl faggattk.
Ahogy teltek az vek, Dave Seaman egyre kacrkodott a zeneszerzs gondolatval, majd sszellt Steve Andersonnal s megalaptottk a Brothers in Rhythmt. A korai ’90-es vekben olyan klubhimnuszokat hoztak ssze, mint a Such a Good Feeling vagy a Peace and Harmony, amiket manapsg mr megmosolygunk, de akkoriban igen komoly ttrsknt hatottak. Hamarosan a Pet Shop Boys is felfigyelt rjuk, a Such a Good Feeling cm szmot Chris Lowe az 1990-es v legjobb szerzemnynek titullta, s nem telt el sok id, a Brothers in Rhythm mr a Go Westet, a Was It Worth Itet s a DJ Culture-t dajklta London legmenbb stdiiban. A kttag formci mindemellett Kylie Minogue szmra is rt nhny szerzemnyt, tbbek kztt a Did It Againt s a csbt, atmoszferikus Confide In Me-t. „Erre a szmra vagyok a legbszkbb” – nyilatkozta Dave Seaman j nhny vvel kedvenc Kylie zenm megjelense utn. Ezutn „elszabadult a pokol”. Dave belecsppent a brit popkultra kells kzepbe, s mondanom sem kell, megtallta a zsk a foltjt – a Take That lz cscspontjn hozta ssze a sors az egyttes legkarizmatikusabb egynisgvel, Robbie Williams-szel, s meglovagolvn a suhanc risi npszersgt a nk krben, igazn vad estket tltttek egytt Londonban.
Majd nem sokkal ksbb kezdett kialakulni a progresszv house, az els tipikusan brit house irnyzat. Dave a Mixmag volt fszerkeszt helyettesvel, Nick Gordon Brownnal megalaptotta a Stress Records-ot, ahol Sasha, Andy Cato (Groove Armada) s John Digweed korai munki lttak napvilgot. Ekkorra mr a Brothers in Rhythm is magv tette az j hangzst, „tvzve az amerikai groove-okkal, a brit dubbal s az eurpai techno rzkenysgvel”, olyan progresszv house klasszikusokat ltrehozva, mint a The Mighty Ming (Brothers Love Dubs nven) vagy a Nasty Rhythm (Creative Thieves nven). Majd sztszedtk, talaktottk s jra sszeraktk David Bowie, a Palcebo, a U2, Alanis Morrisette, a New Order, a Blur s Sting egy-egy szerzemnyt. A mai napig tartja magt az a nzet, hogy a brit dance producerek egyike sem volt akkora hatssal a mainstream pop s rock bandkra, mint a Brothers in Rhythm.
1998-ban Dave Seaman New Yorkba kltztt, majd amikor egy vvel ksbb hazahzta a szve, hasonszr zeneimdkkal megalaptotta az Audio Therapy-t. A kiad azta szmtalan DJ-nek s producernek adott lehetsget a bemutatkozsra. Dave Ausztrlia irnt rzett sznni nem akar vonzalma nyomn akadt ssze olyan innovatv tehetsgekkel, mint Phil K, Luke Chable vagy az Infusion, s az elbbi kettvel gyorsan el is ksztett kt Therapy Sessions albumot. A kiad jelenteti meg a Group Therapy projekt kiadvnyait is, valamint klnfle tehetsgek munkssgait a progresszvtl a breakbeaten t a francia house-ig. Dave Seaman manapsg ismtelten beletemetkezik a stdizsba, mindene a zene: „Az egsz arrl szl, hogy jl rezzk magunkat, s hogy megrtsk a zene mlysgt s mvszi kifejezerejt. Meg kell tallni az egyenslyt. Megprblom ezt az erklcsi vilgkpet beleltetni a szerzemnyeinkbe s a DJ szettjeimbe is.” Azonban nem csak a stdizs miatt nem utazik hosszabb tvolsgokra manapsg, hn szeretett Ausztrlijtl is meg kellett vlnia egy idre – embernk bszke kispapa.
„Az els fellpsemre 1981-ben kerlt sor, egy bartom tizenegyedik szletsnapjn. n csak egy vvel voltam idsebb, s emlkszem, hogy az akkori slgerlistt Bucks Fizz Making Your Mind Up cm szerzemnye vezette. Egy havertl kellett klcsnkrni a msik lemezjtszt.”
|